Donderdag 30 juni t/m zaterdag 2 juli

2 juli 2016 - Manaus, Brazilië

EvenaarManausPapieren auto Brazilië grensBlue tree hotelEvenaar rots

Donderdag 30 juni vanaf Annai Guyana naar Boa Vista Brazil 250 km. Grensovergang ging goed. Uitstempellen in Guyana  en ook de auto. Daarna Brazilië  in en de auto registreren.  Na alle wasborden op de bauxiet weg eindelijk weer op asfalt. De grensovergang heeft een rotonde zodat je vanzelf weer netjes rechts gaat rijden.

Vrijdag 1 juli Brazilië op weg naar Manaus  750 km dus vroeg vertrekken om niet in het donker te hoeven rijden. Er is iets met de verzekering, maar wij vertrekken om 6:40. Om 12:10 passeren we de evenaar. Gaaf joh! En Fee plast er ook heerlijk... noorderbreedte  wordt zuiderbreedte en de coordinaten staan even op 0.00.00 en weer op weg heel veel palm-moeras gebied en aan de andere kant koeien, ranches en super groen gras. Nu in het Blue Tree hotel in Manaus, lekker luxe...

Zaterdag 2 juli Manaus rustdag...Dus mooi tijd om de auto te herpakken voordat we de Amazone  in gaan en even wat van ons te laten horen. Lekker hamburgers en vlees. De weg BR 319 schijnt droog te zijn en de verwachting is dat het in 4 dagen kan, in 5. We zullen het laten weten hoor!

Aan allemaal hartelijke groetjes van ons..Jan TJ

1. Ronald:
    3 juli 2016
    Phoe he. Het is toch wel ook vakantie. Klinkt allemaal hartstikke leuk hoor. Heel veel plezier op de verdere trip.
  2. Jess:
    3 juli 2016
    Wat een meevaller! Hoop dat het in die 4 dagen lukt! Is iedereen lekker van zn stress af ;)! Xxx
  3. Sonja en Don:
    3 juli 2016
    Zo dat ziet er allemaal fantastisch mooi spannend en avontuurlijk uit. Suc6 in de Amazone.
    Groetjes
  4. Wil Drost:
    3 juli 2016
    Wat leuk dit reisverslag met foto's
    Wens jullie nog veel plezier en succes met de trip door de Amazone
    Groetjes uit het druilige Hellevoetsluis
  5. Corry van Gijzen:
    Jaloers!!!!!
  6. Mieke:
    6 juli 2016
    Whaaw de Amazone door Super Suc6 Liefs Ons JenM
  7. Myrna Trumpi:
    10 juli 2016
    Australiers noemen die wasbordwegen, wegen met gratis massage.