Dinsdag 9 augustus

9 augustus 2016 - Rio de Janeiro, Brazilië

Dinsdag 9 augustus Brazilië Rio met mister Wallace Rio bekeken. Van de alternatieve route door het Tijuca national park via de achterkant van de berg gereden naar het Christusbeeld. Dan kom je door een gebied waar vroeger suiker- en koffieplantages waren. De eigenaar heeft op deze plantages een bos teruggeplaatst. Fee kwam niet door de controle en is ze samen met Jan beneden gebleven en ben ik alleen gegaan  naar het beeld. Daarna naar het grote station via de favela's   waar de set was van fast en furious  en langs het huis van Ronald Briggs de roofovervaller.  Ook de kogelstoten in de muren gezien in diverse drugs area's. Down town waar alle kantoorgebouwen staan en naar de nieuw ontworpen kathedraal, in de vorm van een piramide. Prachtige weerspiegelingen van de kathedraal in het glas van alle hoge gebouwen. De oude stad, het echte Rio... de kabelbaan naar pao de acucar van hieruit kun je Rio prachtig overzien met zijn vele baaien en gebouwen. Fee bleef bij Wallace, zij hebben samen op het strand rondgewandeld en Wallace werd door vele vrienden herkent. Stoere grote man met paardenstaart met Fee aan haar roze bandje.... ook hier kennen ze Fee nu, ook de militairen die nu veel op de straten staan en zwaaiden toen we met de taxi wegreden. Late lunch en om 5 uur weer terug op de camping.

1. Renee en Wim:
    15 augustus 2016
    Weer een fantastisch vakantie reis gemaakt. Hebben genoten van jullie verhalen.
  2. Wil andeweg:
    17 augustus 2016
    Wat een fantastische reis is het geworden. We hebben genoten van de mooie verhalen. Deze reis zullen jullie niet snel vergete n. Super hoor en welkom thuis