Dinsdag 26 juli t/m donderdag 28 juli

29 juli 2016 - Argentinomeer, Argentinië

Dinsdag 26 juli van San Pedro de Atacama naar Cafayate via de pas Jama; 760 km 6:45 vertrekken -2 graden. Geen diesel meer in het dorp, dus dan maar rijden. We kunnen de pas nog niet over, het hek gaat om 8 uur open. Jammer hadden we een uurtje extra kunnen slapen... om half negen zijn we alweer op 4800 mtr hoogte vanaf San Pedro wat op 2300 mtr ligt. We rijden nog steeds door de Andes en om half 11 zijn we bij de grens Chili - Argentinië. Gaat vlotjes en zijn binnen een half uur in Argentinië, eerst tanken en dan verder. Wij rijden steeds op zo'n 4000 mtr hoogte en soms zien we een paar ezels, Alpaca's en er is heel veel wind. Daarna zakken we iets en op 3500 mtr zien we lama's, cactussen, bossages, schapen en geiten. We rijden naar het oosten langs veel gekleurde bergen en zien 'normale' huizen en bouwgronden. Rond 7 uur (nieuwe tijd) komen we aan in Cafayate op de campsite en gelukkig is het nog een beetje licht. Eerst maar eens pinnen en tanken kan over een uurtje, want ze zijn aan het vullen. Hapje eten op het plein en ik Denk spaghetti te hebben besteld, echter blijkt een heerlijke kaas schnitzel te zijn, ook lekker! Om 11 uur vallen we in slaap tot de volgende morgen, dus klokje rond geslapen. Morgen rustdag....in Cafayate.

Woensdag 27 juli in Cafayate, vannacht om 1 uur zijn Ralph en Karin aangekomen en 6 auto's staan in Salta; diverse problemen en zij komen niet naar hier. Lekker warm douchen en lunch in het dorp in het zonnetje met een Cafayate wijntje. Veel bodega's hier en dus ook veel wijngaarden. Fee deelt haar eten met 3 katten... beetje rondwandelen en dan nog een middagdutje en weer terug naar de restaurantjes voor dinner.

Donderdag 28 juli van Cafayate naar Salta 190 km langs prachtige uitzichten van bergen en rivier. Het heeft vannacht weer lekker gevroren, het rijp ligt op de tafel buiten. Rond 12 uur zijn we in Salta en ontmoeten de anderen die gestrand waren. Lekkere lunch om even bij te tanken. De auto's zijn weer in orde en kunnen we morgen aan de trip van 815 km beginnen naar Resistencia Chaco.

1. Thea weijmans:
    29 juli 2016
    Het is genieten om jullie reisverhalen te lezen. We reizen met jullie mee, het verschil is dat het voor ons minder vermoeiend is. We kijken uit naar het volgende verhaal.
  2. Mieke:
    1 augustus 2016
    Met jullie reisverhalen kom ik toch overal. Op mijn verjaardag 24 juli Copiapó. Op de verjaardag van mijn zoon 27 juli in Cafayate. Zou op mijn moeders verjaardag 28 juli In Salta. Hoe kun je het beleven. !!! nog veel reisplezier. Tot het volgende reisverhaal. Ik kijk ernaar uit Liefs Ons J&M xxx