Offroad weekend

16 april 2016 - Fürstenau, Duitsland

auto vast...De route in Zuid-Amerika kent aardig wat uitdagingen, zoals de Rodovia Fantasma in de Amazone of de Yungas Road in Bolivia (de gevaarlijkste weg in de wereld ook wel “El Camino de la Muerte, of Death Road genoemd) en natuurlijk over de Andes.

Het was dus de hoogste tijd om de four wheel drives op de proef te stellen.

We zijn een weekend de bossen in geweest om de fijne kneepjes van het terrein rijden onder de knie te krijgen en de campinggear te testen!

De locatie hiervoor was Fursten Forest, een enorm terrein in Duitsland vlak over de grens bij Hengelo.Eenmaal de poorten van het terrein door, hebben we een mooi plekje uitgezocht om de avond en nacht door te brengen. Dit week wel een beetje af van de opgegeven coördinaten, maar ja het was een heel mooi plekje …

Het plan was om zaterdagmiddag eerst de basisbeginselen van het terreinrijden door te nemen en natuurlijk zelf de ervaring op te doen. Met de nodige offroad-kilometers onder de riem zochten we al snel de blubber, plassen en heuvels op. Met alle gevolgen die je je maar kunt bedenken, slepen, bergen en lieren.

Spannend was het!

Dankzij de rij-instructie van Kooijman 4 Automotive kan iedereen straks goed voorbereid op pad! En zit de eerste grote test van mens en machine erop.

Aan het eind van de middag naar onze campsite waar Ralph van Oranje Trophy voor een heerlijke BBQ heeft gezorgd, compleet met kampvuur.En niet te vergeten  de discobal van de driving doctors.

Na een nacht onder de sterren hebben wij het zondag iets rustiger aan gedaan en het weekend afgesloten met een heerlijke boswandeling en dan nog naar huis …

1. Sonja en Don:
    23 april 2016
    Jullie zijn klaar voor het avontuur