Woensdag 6 juli t/m vrijdag 8 juli

8 juli 2016 - Porto Velho, Brazilië

Woensdag 6 juli Vandaag rustdag in Porto Velho.  Auto  en ramen schoongemaakt van het stof. De anderen komen vanaf 14:15 binnen.wij hebben lekker geluierd bij het zwembad. Maandagochtend hebben Thijmen en Arthur 4 uur doorgereden om ons te zoeken. Hadden van een motorrijder gehoord dat we zo'n 135 km verderop waren. Ook zij hebben samen in de Amazone overnacht... achteraf bleken ze 30 km achter ons te hebben overnacht... Arthur is vandaag jarig!!!

Donderdag 7 juli de echte rustdag. Pinnen en tanken. Bij de pomp wordt de auto nog eens grondig door de mannen gewassen. Ziet er weer top uit! S avonds gegeten bij case bella gourmet waar er een echt lopend buffet was. De obers komen Konstantin langs met lekkere hapjes, alles Italiaans en je kunt nemen waar je zin in hebt. Als toetje pizza met venz hagelslag of pizza met aardbei en gustard,  ook heerlijk!

Vrijdag 8 juli van Porto Velho naar Rio Brando 529 km asfalt...Weg nr BR364.  Als we net vertrokken zijn vanaf het hotel worden we aangehouden door een dokter...die wil graag een praatje maken en weten wat we doen! We geven Jan's.moliele nr. En zijn benieuwd of we later nog iets van hem gaan horen. Onderweg na het stinkdier zien we het eerste graanveld.  Later langs de rivier kilometers dode palmgebieden aan de overkant, aan onze kant is het nog een beetje groen.we gaan weer met een pontje over, een ponton met er aan vastgemaakt een boot. Aan de andere kant zien we weer fazenda's, ranches met weer witte koeien en de stieren hebben een enorme bult op hun schoft. De temperatuur is zo'n 30 graden

1. Myrna Trumpi:
    12 juli 2016
    Sisiphusarbeid: auto wassen in zo'n stoffige omgeving! Maar ja, het houdt je bezig.