Zaterdag 9 juli t/m maandag 11 juli

11 juli 2016 - Puerto Maldonado, Peru

Zaterdag 9 juli. Vandaag naar Puerto Maldonado 510 km. Na gister is dit landschap anders. Gister zagen we dat de jungle steeds verder van de weg begint...vreemd hoor om ineens weilanden en een wijds uitzicht te hebben. Nu zien we regelmatig een enorm grote boom slaan helemaal alleen. Onderweg een vrachtwagen gekanteld die wordt opgeruimd en we gaan weer door op weg naar de grens met Peru.11:15 bij de grens en na het inklaren van de auto rijden we om half drie eindelijk weer ver, nog 320 km te gaan...6:15 aangekomen in anaconda logge. Onderweg veel papaja plantages e de papaja's worden direct vanaf de plantage in de vrachtauto's opgestapeld. Twee maal een tolweg gehad. De dorpjes hebben allemaal heel veel drempels. Maar 's avonds  heerlijk thais gegeten op de Anaconda logge.  Er zijn hier heel grote spinnen die je mooi kunt bekijken in het donker met je lampje...

Zondag 10 juli vandaag  hebben we een echte lodge, heerlijk! Lekker bij het zwembad luieren en rond half een is iedereen gearriveerd.  Gister problemen bij de grens met het inklaren van de auto's want Internet lag er steeds uit. Uiteindelijk was het akkoord om het handmatig te doen voor onze 3 laatste auto's. 'S middags met de tuktuk naar de stad om te pinnen en de brug van dichtbij te bekijken.  'S avonds heerlijk thais gegeten en nog even bij de herrie bar gekeken. Daarna terug en in het donker de spinnen bewonderd met ons lichtje. Prachtig zijn ze!

Het linker achterwiel maakte herrie en nu blijkt dat we een bout zijn verloren van het remblok of zoiets.

Maandag 11 juli rond lunchtijd gaan we vertrekken en wildkamperen zo'n 235 km verderop. Dirk en Thijmen zijn net terug uit de stad en hebben een nieuwe bout laten draaien. De auto wordt nu gereed gemaakt zodat we weer remmen hebben. Top!

Fee is gelukkig vriendjes geworden  met alle honden hier en loopt hier dus heerlijk los rond te genieten in deze jungle!

1. Jenny en Peter Stroober:
    11 juli 2016
    Thea en Jan. Wat een mooie verhalen. Wij lezen alles. Alleen bij Peter duurt dat wat langer.
  2. Myrna Trumpi:
    12 juli 2016
    Leuk hoor die afwisseling van landschap en ook van comfort. Hebben jullie ook lekkere lokale gerechten gegeten?
  3. John en Marianne:
    12 juli 2016
    Mooie verhalen ! Mooie foto van de vlinders . Hoe komt het dat jullie Thais eten in Peru ? goeie reis verder inclusief verslagen .Leuk om jullie zo te kunnen volgen !
  4. Staf en Pat:
    13 juli 2016
    Leuke verhalen, en mooie foto,s.
    Interessant om jullie avontuur te volgen Wij wensen jullie veel plezier verder
  5. Judith en Peter:
    16 juli 2016
    Wat een enerverende reis en er komt nog veel meer. Afwisselende landschappen, culturen en gewoonten. zijn benieuwd naar het vervolg.
    Door paar omstandigheden nu pas kunnen reageren.
  6. Willem en Marianne:
    17 juli 2016
    Prachtige verhalen en heel leuk om jullie zo te volgen. Wens jullie verder nog een goede reis en veel plezier
  7. Corry van Gijzen:
    18 juli 2016
    Geweldig. Ik dacht al wanneer wordt er op het dak geslapen....... gaat het er dan toch van komen?
  8. Wil Drost:
    18 juli 2016
    Leuk om jullie verhalen van dit avontuur te lezen
    Nog een goede reis en veel plezier