Zondag 3 juli t/m dinsdag 5 juli

5 juli 2016 - Porto Velho, Brazilië

OntbijtjeOntbijt in de Amazone bij de bakkerBrugVlindersKleine pontGrote ferryMaroaga GrotMaroaga jungleStofwolken...

Zondag 3 juli naar de watervallen/grotten van Maroaga vanuit Manaus 140 km terug rijden naar Presidentie  Figueiredo.  Eerst lekker lunchen en daarna op zoek naar de grotten. Blijken we er al een keertje langgereden te zijn...de man bij de entree gaat op zijn brommer de gids ophalen. Jonathas die heerlijk op zijn blote voeten vooruit gaat door de jungle naar de grotten.. We lopen allemaal door  het water onder de grotten en het is echt heerlijk.  Fee lekker hangend in de tas....

Maandag 4 juli vroeg op 5:15 om op tijd met de ferry mee te kunnen. We zien de twee kleuren rivieren.  De negro en de solimoes. Prachtig om te zien. We rijden de BR-319  dwars door de Amazone.  Om 10:20 hebben we ineens muziek...de SD card wilde niet werken en die zit er gewoon in. De 3 usb sticks zijn verdwenen  net als jan zijn zonnebril.  Knap hoor als je door -8 kunt kijken. Dus heerlijk muziek en dan.... honderden vlinders eerst geel en aan de andere kant van de kleine pont zijn er groene vlinders.We denken dat we achter de eerste groep aan zitten op zo'n 1/2 uur achterstand... later blijkt dat we ze gepasseerd zijn toen ze een dorp in waren gereden. En wij maar rijden en uiteindelijk bij het bush kamp met z'n drietjes overnacht. Prachtige sterrenhemel, je weet niet wat je ziet!  Heerlijk geslapen trouwens...

Dinsdag 5 juli 6:00 uur wakker. En we vertrekken weer op weg naar Porto Velho  is nog wel wat ver en wanneer gaan we de reserve tanken overgooien? . .en ja hoor... de coordinaten heb ik waar we diesel konden tanken...  s 6 59 39  w 63 5 59  Hoe bestaat het! En ook lekker ontbijtje  koffie en zo vriendelijk ontvangen. De politie agent adviseert ons om een sandwich te nemen met kaas ham ei en tomaat...en dat allemaal bij de bakker. We gaan weer verder nog 293 km naar Porto Velho.  De vlinder zijn er weer, het is half elf. Dan om 1/2 2 toch maar een Lunch je met tosti.  En uiteindelijk komen we aan om 15:00 in het hotel. Jan zijn haar is roze van het stof van de weg, kun je nagaan hoe de rest er uit ziet. Eerst douchen, biertje en even lekker zitten. Alle anderen komen morgenmiddag aan, zojuist contact  gehad, eindelijk weer een netwerk in de buurt!